31 Mart 2012 Cumartesi

LiveSuit ile image (rom) yükleme

Novo 7 Elf tablet alındığında sonradan bir değişiklik yapılmadıysa içinde bazı Çince programlar ve ayarlar bulunuyor. Ayrıca en önemli iki özellik yok. Flash plkayer ve Google Market (şimdi Google  Play oldu)
Sonradan apk dosyası ile yüklenen Flash Player ve Google Market ise maalesef çalışmıyor.
Ben de internet üzerinde yaptığım araştırma sonucuda bu olumsuzlukları düzeltmek için rom yüklemek gerektiğini öğrendim. Aşağıdaki aşamaları uygulayarak tablete yeni rom yükledim.
Rom yüklemek için birkaç yol bulunuyor ama benim uyguladığım yöntem LiveSuit programıyla rom yükleme.

Rom Nasıl yüklenir?
Önemli not: Buradaki uygulama tabletinizin açılmayacak şekilde zarar görmesine neden olabilir. Bu riski göze alarak yükleme yapınız. Ayrıca buradaki verilen bilgilerden kaynaklanacak bir zararda sorumluluk tamamen tablet kullanıcısına aittir. Aşağıdaki yöntem Windows XP üzerinde uygulanmıştır. Program Windows 7'de de kullanılabilir. XP'den farklı olarak kurulum sırasında tabletin Win7 USB sürücüleri kullanılmalıdır.

Rom yüklemeye başlamadan önce yapmamız gereken hazırlıklar var.
1) Öncelikle gerekli program ve dosyaları indirelim
1.1) LiveSuit V1.07 (6.94 Mb) Tablete rom dosyasını yazacak program. İngilizcedir. Bazı sitelerde bulunanlar Çince.
1.2) Ainol USB sürücüleri (8.28 Mb) Rom yükleyebilmek için  Windows'un tableti tanıması için gerekli sürücü dosyaları.
1.3) Ainol Novo 7 Elf Android 4.0.3 Elvish 0.3 Rom (270.8 Mb) ya da Alternatif link : Orjinal rom üzerinde oynama yapılarak gereksiz şeyler kaldırılmış. Uyumlu ayarlar yapılmış. Bazı gerekli, programlar yüklenmiştir. Google senkronize, Google Play, Flash Player gibi. İlk açıldığında İngilizcedir. Sistem ayarlarında Türkçe seçilebilir. İçinde Çince bir şey yoktur.


2) İndirilen dosyalar zip ya da rar ile sıkıştırılmış olduğundan bir klasöre açın. Açma işleminden sonra indirilen dosyalar silinebilir.
3) Dikkat etmeniz gereken en önemli şey tablet en az %50 oranında şarj edilmiş olsun. Çünkü kurulum ya da ilk açılış sırasında enerji yetmezliğinden dolayı yükleme sorunları oluşabilir. Siz işi şansa bırakmayın %100 şarj edin :)
4) LiveSuitPack programını açtığınız klasörde LiveSuitPack_v1.07.exe dosyası bulunmaktadır. Bu sıkıştırılmış kendi kendini açan bir dosyadır. Dosyayı çalıştırın. Açma işleminden sonra LiveSuitPack_v1.07.exe silinebilir.
5) Şimdi klasördeki LiveSuit.exe dosyasını çift tıklayın. Uzantılar gizli ise .exe görünmeyebilir. Sorun değil.

6) Açılan ekranda güncellemenin riskli olduğunu, güncellemeden önce veri kaybetmemek için yedekleme yapmanızı belirten bir mesaj gelecek. Yükleme işlemlerine başlamak için Yes tıklayın.
7) Sonraki ekranda güncelleme metodunu soracak. Format tıklayın.
8) Sonraki ekranda Next tıklayın.
9) Sonraki ekranda imaj dosyasını seçmek istediğimizi soruyor. Yes tıklayın.

10) elvish-0.3.img dosyasını indirdiğiniz klasörden seçin. Aç tıklayın

11) Sonraki ekranda Finish tıklayın.

12) LiveSuit penceresine dönülecek. Bu durumda tabletiniz kapalı olmalı. Uyku konumunda değil kapalı. Yani tabletin kapatma düğmesine uzun süreli basılı tutarak tamamen kapatın.
13) Bilgisayar bağlantısı için USB kablonuzu hazır edin.
14) Kabloyu PC'ye takın. Diğer ucu boşta olacak.
15) Tabletin Menü düğmesine(açma düğmesinin yanındaki düğme) basılı tutarken USB kablonun diğer ucunu tablete takınız.
16) Menü düğmesini bırakmadan tabletin Açma düğmesine 5-6 defa ard ardına basın.

17) Eğer bir yanlışlık olmadıysa bilgisayar yeni donanım bulduğunu belirtecek. Menü ve Açma düğmelerini bırakabilirsiniz. Yeni donanımın sürücülerini yüklemek için 2. seçeneği seçin İleri tıklayın.
18) USB sürücülerin bulunduğu klasörü Gözatı tıklayarak seçin. İleri tıklayın.
19) Bir yeni donanım daha bulacak onu da aynı şekilde yükleyin.
20) Sürücüler yüklendikten sonra LiveSuit programı birkaç soru penceresi getirecek. Gelen ekranlarda Yes tıklayın.
21) Tekrar LiveSuit penceresi gelecek ve tablete yükleme başlayacak. Yükleme aşaması ve kalan süre bu ekranda belirtilecek. İşlemin tamamlanmasını bekleyiniz.
22) Yükleme tamamlandığında tablet kapanıp açılacak. Kabloyu söküp programı kapatabilirsiniz. Sağ üstteki koşan adamı tıklayın.
23) Şimdi tabletinizi açabilirsiniz. İlk açılış normalden uzun sürebilir bekleyiniz.
24) Açıldığında sistem ayarları ve kullanıcı hesaplarıyla ilgili ekranlar gelecek bu ayarları yapıp ilerleyiniz.

Aşağıda rom kurulumu ile ilgili bir video bulunmaktadır. Video bana ait değildir. İzlemenizde fayda var.

8 yorum:

  1. Bu Türkçeleştirdiğiniz 4.0.3 olan rom Elf II ye olurmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elf II bende yok o yüzden deneyemedim.
      ROM'lar bana ait değildir.

      Sil
  2. rom un CWM yada livesuite ile yuklenecegini nasil anlayacaz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CWM bir zip dosyadır, livesuit ise bir img uzantılı dosyadır.

      Sil
  3. slm ben aniol elf2 7inc 8gb tablet aldım ve içindeki kilit sistemini kurcalarken şekil kilitini seçtim.sonra defalarca yanlış yaptım. tablet kilitini bidaha açamadım açabilmem için google hesabıma yönledirdi.fakat wirelessi kapalı olduğundan erişim yapamıyorum ekranda sadece google hesap isteyen ekran var.bu sorunu nasıl giderebilirim.yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sorun bende de var şu an, vallah hocam kablosuz ağ yerine telefonun doğrudan bağlantıya kurun interneti o zaman belki bir işe yarar bu sonradan aklıma geldi ama , ClockworkMod modununda 1 defa açabildim tableti fakat tuşlar hiç görev göstermiyordu çalışmıyordu, bende başka bir recovery.img imaj dosyasını dostan işlettirdim bu sefer de tablet hiç açılmaz oldu :)

      Sil
  4. DIGIPHONE DIGITAB S2
    7" SUPER SLIM
    512 MB DDR3 RAM
    4 GB Dahili Depolama
    1.5 Ghz İşlemci

    Tabletimin özellikleri yukarıda yazıyor, Açılış deseni yaptım tabletime bizim yiğen desenini defalarca yanlış girip tableti kilitlemiş, tableti her açtığımda benden google hesabı şifresi istiyordu ben de kullanıcı adı ve şifremi doğru olarak yazmama rağmen hiç bir şeyi kabul etmiyordu açılmıyordu tablet, sanırım internet bağlantısı istiyor kullanıcı adı ve şifreyi kabul etmesi için, her neyse ben ondanda geçtim ve tabletime rom yüklemek istiyorum bunu nasıl başarabilirim? sizin bahsettiğiniz image romlardan indirmedim ben farklı beğendiğim bir rom buldum ve bunu yüklemek istiyorum bana bu konuda yardımcı olur musunuz?
    NOT: Diğer kaynaklara da baktım hemen hemen bütün konuları tabletime uyguladım fakat başarılı bir sonuç edinemedim

    YanıtlaSil
  5. ainol novo 7 aurora da sorunsuz çalıştı thnx...

    YanıtlaSil

Hakkımda

Fotoğrafım
1989 yılında Metal İşleri öğretmeni olarak göreve başladı. 2020 yılında emekli oldu. Metal İşleri Öğretmenliği, İktisat, Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Mezunudur. Youtuber ve Blog yazarıdır. Fotoğrafçılık, Programlama, Web tasarım, Gezi, AutoCAD, AutoLisp, SolidWorks, VBA, Visual Basic, QuickBasic, PHP ile ilgileniyor. Mesut Akcan hakkında